Mara Rodríguez | Oquendo Capsules
Diseño de la nueva línea de cápsulas de sabores de Cafés Oquendo
coffee capsules, capsules packaging, coffee packaging, coffee flavored capsules, packaging, snack packaging, packaging design, diseño, packaging, packaging asturias, packaging gijón, diseño asturias
58453
single,single-portfolio_page,postid-58453,qode-core-1.0,ajax_updown,page_not_loaded,,pitch-ver-1.3, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,grid_1300,woocommerce_installed,blog_installed,enable_full_screen_sections_on_small_screens,wpb-js-composer js-comp-ver-4.9.2,vc_responsive

Oquendo Capsules

Diseño de packaging para los nuevas cápsulas de sabores de Cafés Oquendo.

Para este diseño, jugamos con 3 elementos principales:

  1. Una taza del producto final como elemento central, distintivo y común a todos los productos, para así atraer al consumidor por sus gustos.
  2. Ilustración de línea del sabor característico de cada cápsula, utilizando la técnica de la tiza para darle así un toque de calidad al envase final.
  3. Una base de color saturado referente a cada producto, que identifique el sabor y destaque sobre el fondo negro, haciendo más fácil la diferenciación de cada producto

Además, hacemos uso de una tipografía brush script que combine con las ilustraciones, y una tipografía sans serif que contraste y le de un toque de modernidad al conjunto. 

Así, generamos una composición seria, acorde a la tipología de producto con un toque de color vivo que muestre las distintas variedades y anime al consumidor a probarlos todos los sabores.

Packaging design for the new Cafés Oquendo flavor capsules.

For this design, we play with 3 main elements:

  1. An espresso coffee cup with the final product as a main element, distinctive and common to all products, to attract the consumer attention.
  2. A line illustration of the characteristic flavor element of each capsule, using the technique of chalk to give a touch of quality to the final package: hazelnut, wild berries, cinnamon or vanilla.
  3. A saturated color bottom part that makes reference to each flavor element (ex: purple for wild berries fruits), which identifies the flavor and stands out against the black background, making it easier to differentiate each product

In addition, we use a brush script typography that combines with the illustrations, and a sans serif typeface that contrasts with it and gives the whole packaging a touch of modernity.

Thus, we generate a serious composition, according to the type of product there is inside de packaging and a touch of bright color that shows the different varieties and encourages the consumer to taste all the flavors.

Category:

Branding, Packaging

Date:

08/22/2018